Hayallerin GERÇEĞE dönüştüğü garajımıza hoşgeldiniz.

"Sakızlarda resimlerini gördüğümüz araçlara hayat veriyoruz !!!"

Kimiz Biz?

"Çocukluk sevdam arabalardı..."

Erkan ÖZTÜRK

Babamın kuyruğu olmuş, her yere onunla gider, arabanın direksiyonuna geçmek için fırsat gözlerdim. Beni usta bir şoför yapmak için çok uğraştı. Sonunda, 13 yaşımda 1210 Ford kamyonun direksiyonundaydım. Derslerim iyi olmasına rağmen, sanayide bir kere o kokuyu almış, işin aşkına kapılmıştım. Nihayet, ailemin tüm itirazına rağmen, elime zımparayı aldım ve bugüne kadar gelen maceranın içine daldım.

Ustam da çok iyi bir zanaatkardı. Beni çok yoruyordu ama hepsinin benim iyiliğim için olduğunu o zaman göremiyordum. 3 yıl süren boyacılıktan sonra artık kendi ayaklarımın üzerinde durma vaktim gelmişti ve ayrılıp babamın alıp sattığı arabaları boyuyor, söküp topluyordum.

Ehliyetimi aldıktan hemen sonra, babamdan aldığım harçlıklar ve yaptığım işlerden kazandıklarımla 1981 model bir Ascona 2.0 aldım. Askerlik bu keyfe kısa bir ara verse de, dönüşte yine babamın büyük desteğiyle kendi işimi kurma ve düşüncelerimi hayata geçirme fırsatını yakaladım.

O sıra 3 tekerlekli motorsikletlere merak saldım ve 2,5 yıl süren zahmetli bir çalışma sonucu "Ekotrike" ortaya çıktı.

Ekotrike

İlk Replika

Çok sevdiğim bir dostum vasıtası ile biriyle tanıştım ve onun hayalini gerçekleştirecek bir projeye başladım. Replika bir Porsche Speedster 356.

150 parçadan oluşan bir yetişkin yap-bozu. Aslında başlangıçta herşey çok güzel gitti. 4 aylık bir emek yoğun çalışma sonrası 0'dan bir kupa yaptım. Sonuç hüsrandı. Kupa çok iyi oldu ama yola beraber çıktığım arkadaşım beni yarıyolda bıraktı ve ikinci eserimle başbaşa kaldım. Durumun bana kazandırdığı tek ve en önemli şey sanayideki çevrem oldu.

50 m2'lik dükkanımdan, 100 m2'lik dükkanıma geçtim. Artık Ekotrike ve Porsche Speedster 356 replika bir kupa vardı arkadaş olarak. İşçiliğimin kalitesini beğenen bir armatör büyüğümün talebi üzerine bir Amerikan otomobili toplamaya başladım. Çevremi ve bilgimi kullanarak aracı eksiksiz topladım.

Araç etrafta görüldükçe klasik otomobil çevresinden talepler geldi. Artık daha geniş bir atölye bulmak ve bir ekip toplamanın zamanıydı. Daha sonra eşimle tanıştım ve bana verdiği desteği görünce ben de adını yollara yazacağım dedim ve bu şekilde ESgaraj (Erkan-Sevda) oluştu.

İşlerimiz beğenildikçe yeni projeler gelmeye başladı. Sakızlarda resimlerini gördüğümüz araçalara hayat veriyorduk.

Belirli bir süre sonunda, 356 Speedster projesine başladık. Bu referanslarımıza bir yenisini daha ekledi. Seri üretimi çok maliyetli olduğundan yeni projelere açık hale geldik.

Derken, Cobra projesi karşımıza çıktı. Ekiple beraber adığımız karar doğrultusunda yola çıktık. Uzun ve meşakkatli bir sürecin içine girdik. Çok şükür, onun da altından başarıyla kalktık.

Bu arada, boya ustalığından terfi edip iyi bir lider, model, kalıp ve polyester ustası olmuştum. Neyse ki benim gibi düşünen ve beni anlayan, işinin kalitesinden hiç bir zaman ödün vermeyen harika bir ekibim var. Mesleki açıdan tecrübe ettiğimiz yanlış ve doğrularla beraber iyi işlerin altına imzamızı atar hale geldik.

Ve sonunda kendi hayallerimizi gerçekleştirmek için kolları sıvadık. Bugün gözbebeklerimizden biri olan E30 M3 projesini hayata geçirdik. Esnaflık kariyerimden edindiğim birbirinden değerli dostlarımın da yardımlarıyla, bu projeyi de orjinalini aratmayacak şekilde bitirmek için artık sona çok yakınız...

M3 Gövde Kiti

BMW E30 M3 Replika
BMW E30 M3 Replika Gövde Kitini incelemek için tıklayınız...

Projelerimiz

Enstantaneler

Esgaraj'ın geçmişinde kısa bir yolculuk yapın.


Videolar